2017 Scrambler Café Racer koppeling vervangen - platen en veren
Ik heb mijn 2017 Scrambler Cafe Racer OEM natte koppeling vervangen bij 12.500 mijl met Barnett koppelingsplaten $239,06 (onderdeelnummer 306-25-20015) en veren $22,96 (onderdeelnummer 501-41-06006). Stel gerust vragen in de thread en ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden. * ENORME TIP * Als je een slippende koppeling hebt ervaren op je Scrambler en je kilometerstand minder dan 30k is, raad ik je ten zeerste aan om eerst het koppel van de duwplaatveerbouten te controleren en de dikte van elke plaat te controleren met een micrometer. Raadpleeg de servicehandleiding voor specificaties. Je hoeft waarschijnlijk alleen maar de duwplaatveerbouten aan te draaien. Door deze twee dingen te controleren, kun je mogelijk de kosten van een nieuw koppelingspakket besparen. Laat je dealer ook niet iets ongelooflijk nutteloos vertellen, zoals "nou, de hendel is prima afgesteld." De monteur van mijn dealer heeft daadwerkelijk op mijn motor gereden, de slippende koppeling ervaren en kwam toen terug en vertelde me dat ik de kabel moest smeren. Ik denk dat hij misschien terug naar de garageschool moet.
Gereedschap/onderdelen die ik heb gebruikt (je kunt mogelijk andere/minder gereedschappen gebruiken):
5 mm inbussleutel (ik heb een boor gebruikt om het verwijderen van de bouten te versnellen)
10 mm ringsleutel (ratel is de voorkeur)
11 mm ringsleutel
Momentsleutel in inch-pounds of NM (moet in staat zijn om zo weinig als 5NM aan te draaien)
Rubberen hamer
Aceton
Verfmarker
Pakkingmaker
verse olie / filter
Oliepan
Trechter
Touwtje
koppelingsplaten
koppelingsveren
borstel
Magnetische boutopnames
Micrometer/schuifmaat
Stap 1: verwijder de uitlaatpijpsecties om de distributiedeksel en alle bouten op de koppelingsdeksel bloot te leggen. Verwijdering van de hitteschild is niet nodig. Het verwijderen van de uitlaat maakt het gemakkelijker om de oliefilter te verwijderen.
Stap 2: olie aftappen door de olieaftapplug te verwijderen (5 mm inbussleutel); oliefilter verwijderen
Stap 3: verwijder de rechter voetsteun (10 mm sleutel) en de achterremlichtschakelaar (11 mm sleutel). Deze stap is niet helemaal nodig. Ik merkte echter dat het verwijderen van de voetsteun het veel, veel gemakkelijker maakte om toegang te krijgen tot de motor bij het reinigen van de contactoppervlakken en het vervangen van de deksel met pakkingmaker.
Stap 4: verwijder de distributieriemdeksel (5 mm inbussleutel). adviseer om een sjabloon te maken voor de bouten die je van de distributiedop verwijdert en plaats de bouten in een gemarkeerd patroon.
Stap 5: verwijder de koppelingsdeksel (5 mm inbussleutel). adviseer om een sjabloon te maken voor de bouten die je van de koppelingsdeksel verwijdert en plaats de bouten in een gemarkeerd patroon. Je hebt de hamer nodig om de koppelingsdeksel van het motorblok los te maken. Geef het een paar harde klappen terwijl je tegelijkertijd hard aan de lipjes trekt. Probeer de koppelingsas naar buiten te richten zodat deze niet vast komt te zitten op de koppelingsbedieningspen terwijl je de deksel wegtrekt.
Stap 6: verwijder de koppelingsnaaf (5 mm inbussleutel). verwijder alle 6 duwplaatveerbouten. verwijder veren. verwijder duwplaat (koppelingsbedieningspen inbegrepen in het midden). Verwijder de koppelingsnaaf. verwijder alle frictieplaten uit de koppelingsbehuizing.
** Je hoeft de borgmoer van de koppelingsbehuizing niet te verwijderen als je alleen de frictieplaten en veren vervangt.**
Reinig de contactoppervlakken van de motor en de koppelingsdeksel met een borstel of schraper en veeg de resten schoon met aceton voordat je pakkingmaker aanbrengt.
Stap 7: installeer het nieuwe koppelingspakket. zorg ervoor dat je de aandrijf- en aangedreven platen in de juiste volgorde hebt, zoals beschreven in de servicehandleiding. Ik ontdekte dat de gemakkelijkste manier om deze taak uit te voeren zonder de koppelingsbehuizing te verwijderen, is om de platen op de naaf te installeren en ze op hun plaats te binden met behulp van de kernstrengen van 550 parachutetouw. Schuif het hele pakket in de koppelingsbehuizing en let op dat je de vinnen van de naaf uitlijnt met de groeven van de behuizing.
Stap 8: hermontage. installeer interne veren, duwplaat, duwplaatveren en bouten. draai de duwplaatveerbouten vast met het opgegeven koppel. breng pakkingmaker aan op de koppelingsdeksel. installeer onmiddellijk de koppelingsdeksel en draai de bouten in een kruispatroon vast. installeer voetsteun en remhendel indien eerder verwijderd. installeer oliefilter en aftapplug indien nog niet geĂŻnstalleerd. plaats de distributieriemdeksel terug. plaats alle uitlaatcomponenten terug. vul de motor met het juiste type en de juiste hoeveelheid olie.
Stap 9: testen. laat de motor draaien en controleer op lekkages. controleer zowel de afstelling van je koppelingshendel als de afstelling van de achterrem. geniet weer van je Ducati Scrambler!